SENEST 10 MÅNEDER FØR

8. Overvej tema
Tænk over tema og farver til brylluppet. Det har nemlig både betydning for menu, musik, fotograf og udsmykning, så brylluppet hænger sammen som en helhed.

9. Overvej alles påklædning
Det er en god idé at undersøge markedet inden I beslutter jer for jeres påklædning. En brudekjole skal helst bestilles 6 måneder inden, så begynd allerede nu at tænke over hvordan jeres påklædning skal hænge sammen. Der skal også være tid til justeringer og rettelser.

10. Book musik, fotograf og transport
Den store dag skal være en fest for alle, så den rigtige musik eller underholdning skal helst være på plads i god tid. Samtidig vil man gerne ekskorteres frem og tilbage fra kirken, og alt dette er guld værd at kunne genopleve gennem en masse fantastiske bryllupsbilleder fra dagen.

11. Kig på bryllupsrejse
Det kan være en god idé allerede nu at kigge efter bryllupsrejse. Det kan være tilfældet, at I får brug for vaccinationer, visum, navneskift i jeres pas osv.






SENEST 6 MÅNEDER FØR


12. Kig på vielsesringe
Vær sikre på at I finder de helt rigtige vielsesringe til jer. I skal forhåbentlig have dem på resten af livet.

13. Bestil tid til frisør, make-up og evt. negle
Hvis der er en dag i livet, hvor man gerne vil ligne sit bedste, må det være denne dag. Håret skal helst sidde spot-on.
print tjekliste til dit bryllup, ægtepagteriet, ægtepagt, bryllup


14. Køb brudens accesories
Indkøb af sko, lingeri, strømpebånd og smykker til kjolen mm.

15. Aftale møde med præsten
Herunder lave en aftale om pyntning er kirken, fotografering under vielsen og valg af salmer, hvis det er et kirkebryllup.

16. Overnatning til bryllupsnatten
Bestil evt. hotelværelse eller anden overnatning til bryllupsnatten.

17. Bestil menuen
Fastlæg en menu og bestil den det ønskede sted i god tid. Antallet af kuverter kan altid ændres når det nærmer sig datoen.

18. Bestil bryllupskagen
Bryllupskagen er et centralt punkt på aftenen, så læg en masse kærlighed i jeres ønsker til jeres bryllupskage.

19. Udkast til indbydelser
Lav et udkast til jeres indbydelser eller “save-the-day” card

20. Vælg jeres hjælpere
Vælg forlover, brudepiger- og svende samt to vidner, toastmaster og gavekordinator.

21. Aflever prøvelsesattest
Indhent og aflever prøvelsesattest til vielsesstedet.